Nadruk na workach foliowych

Sposób przechowywania produktów detalicznych, a konkretnie ich opakowanie wpływa w sposób znaczący na ich sprzedaż. Tak twierdzą specjaliści od marketingu, którzy na co dzień zajmują się promowaniem produktów. To jak będzie zapakowany towar wpływa na podświadomość konsumenta w temacie jego wyboru odnośnie zakupu.

Worek foliowy z kolorowym nadrukiem

woreczki foliowe z nadrukiemZastanówmy się przez chwile, że gdy będąc w sklepie widzimy na półce dwa podobne produkty ( dajmy dla przykładu orzeszki ziemne ) umieszczone w dwóch różnych opakowaniach. Jedno niech będzie zwykłym przezroczystym workiem foliowym, bez zbędnego nadruku, a drugi tym samym workiem, tylko wymalowanym od dołu do góry kolorowymi napisami z logo producenta, jakimś tłem i hasłem reklamowym. Pomimo tego, że wydaje nam się, że to nie ma znaczenia, to przecież kolorowy woreczek kojarzy nam się z lepszą jakością niż przeźroczyste tanie opakowanie prezentujące często nieciekawą ( nie taką jak w reklamie zawartość ). To drugie opakowanie kojarzy nam się z produktem budżetowym i pewnie wybierzemy produkt w kolorowym opakowaniu nawet gdy będzie nieco droższy, a w środku będzie i tak to samo. Tak działa nasza wyobraźnia. Dlatego właśnie woreczki foliowe z nadrukiem są częściej stosowane jako opakowania produktu, nawet pomimo tego, że nic nowego nie wnoszą. To jest właśnie potęga marketingu, o której wiedzą wszyscy znaczący producenci. Zamiast opakować produkt w szary papier nadajmy mu wartość pakując go do kolorowej torebki.

Obecnie w sklepach raczej nie użyczymy zwykłych opakowań. Praktycznie każdy producent woli zadrukowane woreczki, na których może głosić hasła reklamowe. To mocno utożsamia klienta z marką, gdyż czyje, że poza produktem istnieje coś jeszcze za co może zapłacić. Być może ma to nawet sens.